Kijkt u hieronder a.u.b. veel vragen zijn reeds gesteld door de community

Veelgestelde vragen en beleidsregels

Algemeen

Hoe werkt Huurwoningenland.nl?

Huurwoningenland maakt gebruik van een unieke zoektechnologie die het internet rondstruint op zoek naar Huurwoningen.



De zogenoemde "zoekspider" zoekt iedere nacht speciaal voor jou naar huurwoningen die makelaars en andere aanbieders op hun website en andere huurwoningen sites plaatsen. Hierdoor bespaar jij tijd en vind je huurwoningen die je normaal gesproken niet zou hebben gevonden. De verscheidenheid en hoeveelheid huurwoningen is door middel van onze zoektechnologie groot en divers. Door gebruik te maken van Huurwoningenland vergroot je de kans op een huurwoning aanzienlijk.

Met Huurwoningenland bespaar je tijd, ontdek je meer en zoek je slim.

Ik kan niet reageren, wat moet ik doen?

Maak een premium account aan. Vervolgens log je in en zoek je het huis waar je interesse naar uitgaat. Vul het formulier in en druk op verstuur.

Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?

Druk op inloggen. Er verschijnt nu een inlogformulier. Zoek het knopje met "Wachtwoord vergeten" en volg de stappen.

Ik heb huisdieren, mag ik dan ook bij u huren?

Dat is afhankelijk van de verhuurder, bij de een mag het wel, bij de ander niet. Wij zijn een portaal en hebben niets met de daadwerkelijke verhuur te maken.

Hoe kom ik snel aan een huurwoning?

Wees actief en reageer bij voorkeur via email en telefoon, maak je profiel compleet, verhuurders vinden het prettig om te weten wie er in hun woning gaan zitten.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Als je tijdens de laatste 12 maanden geen Premiumaccount hebt gehad, dan heb je nadat je je hebt aangemeld voor een Premiumaccount een periode van 14 dagen waarbinnen je je Abonnement kosteloos en zonder opgave van redenen kunt ontbinden.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Je kunt je klacht per brief naar ons kantoor sturen, je klacht in de chat zetten of de klacht per contactformulier indienen.

Ik ontvang ongevraagd email?

Wij sturen nooit ongevraagd email. Wij houden zelf namelijk ook niet van SPAM. Als je email ontvangt dan heb je hiervoor specifiek toestemming gegeven. Je kunt je eenvoudig via de link onderaan de email uitschrijven. ** Let op: uitschrijven voor de email is niet hetzelfde als je abonnement opzeggen.

Premium abonnement

Hoe werkt het abonnement?

Je Premiumaccount wordt na de proefperiode omgezet in een betaald abonnement. Het abonnement wordt stilzwijgend verlengd en omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur. Je kunt op ieder moment opzeggen.

Geldt er een opzegtermijn?

Nee, je kunt ieder moment opzeggen je zit dus niet vast aan een abonnement met opzegtermijn.

Hoe sluit ik een abonnement af?

Door het aanmeldingsformulier in te vullen en akkoord te gaan met de automatische afschrijving en de voorwaarden. Het staat duidelijk aangegeven op het scherm dat het om een abonnement gaat.

Hoe zeg ik op?

Dat kan eenvoudig per email. Stuur de opzegging wel vanaf het emailadres waarmee je ook bent aangemeld.

Kun je een voorbeeld geven over hoe het abonnement in zijn werk gaat?

Uiteraard, door een iDEAL betaling te verrichten sluit je het abonnement af. Dit is een digitale handtekening, hiermee geef je aan dat je akkoord bent met het abonnement. Uiteraard staat op het scherm duidelijk wat het je gaat kosten.

Betalingen

Ik heb al betaald, waarom krijg ik alsnog een aanmaning?

Je hebt het bedrag handmatig overgeboekt zonder het factuurnummer te vermelden. Ons systeem heeft hierdoor de betaling niet goed kunnen verwerken. Stuur onze helpdesk een email met een screenshot van de betaling vanaf het emailadres waarmee je bent aangemeld. Wij zullen het handmatig verwerken.

Ik heb al opgezegd, waarom is er alsnog afgeschreven?

Dit kan een reden hebben.

1. De opzegging is onjuist ingediend. Zorg ervoor dat je met het emailadres waarmee je bent aangemeld ook je opzegging doet. Doe je dit niet dan wordt je opzegging niet goed verwerkt.

Ik krijg aanmaningen, kan ik een betalingsregeling treffen?

Nee, helaas zijn wij van mening dat de bedragen waarover het gaat te laag zijn voor een betalingsregeling.

Het bedrag is inmiddels verhoogd met administratiekosten. Kan ik zonder verhoging betalen?

Nee, helaas niet. Wij geven je meerdere kansen om te betalen en houden ons daarbij aan de WIK-wet.

De vordering is naar de deurwaarder, kan ik alsnog zonder verhoging betalen?

Nee, helaas niet. Wij geven je meerdere kansen om te betalen en houden ons daarbij aan de WIK-wet.

Helpdesk

Kan ik via het contactformulier mijn abonnement opzeggen?

Ja, uw opzegging wordt dan door ons verwerkt. U krijgt hier ook een bevestiging van.

Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

Om voor u de abonnementskosten zo laag mogelijk houden, hebben wij geen telefonische helpdesk. Wij bieden overigens voldoende andere manieren om met ons in contact te komen. Wij hebben een chatfunctie, een contactformulier en u kunt ons schriftelijk bereiken.