Antwoorden voor gebruikers

Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe werkt Huurwoningenland.nl?

Particuliere verhuurders en makelaars voegen huurwoningen aan onze site toe. Daarnaast gebruiken wij een unieke zoektechnologie om huurwoningen online te vinden. Door deze combinatie kunnen wij je het beste en meest diverse huuraanbod van Nederland bieden.

Onze unieke zoektechnologie zoekt iedere nacht speciaal voor jou naar de nieuwste huurwoningen die makelaars op hun website plaatsen. Zie het maar als een Google, maar dan speciaal voor huurwoningen. Let op: alhoewel wij ons uiterste best doen om onze zoektechnologie up2date te houden, kan het voorkomen dat een bepaald huis al is verhuurd. Als makelaars de huurwoningen die al verhuurd zijn niet verwijderen, dan staan ze bij ons natuurlijk ook nog steeds op de website.

Ik kan niet reageren, wat moet ik doen?

Maak een premium account aan. Vervolgens log je in en zoek je het huis waar je interesse naar uitgaat. Vul het formulier in en druk op verstuur.

Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?

Druk op inloggen. Er verschijnt nu een inlogformulier. Zoek het knopje met "Wachtwoord vergeten" en volg de stappen.

Ik heb huisdieren, mag ik dan ook bij u huren?

Dat is afhankelijk van de verhuurder, bij de een mag het wel, bij de ander niet. Wij zijn een portaal en hebben niets met de daadwerkelijke verhuur te maken.

Hoe kom ik snel aan een huurwoning?

Wees actief en reageer bij voorkeur via email en telefoon, maak je profiel compleet, verhuurders vinden het fijn om te weten wie er in hun woning gaan zitten.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Als je tijdens de laatste 12 maanden geen Premiumaccount hebt gehad, dan heb je nadat je je hebt aangemeld voor een Premiumaccount een periode van 14 dagen waarbinnen je je Abonnement kosteloos en zonder opgave van redenen kunt ontbinden.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Je kunt je klacht per brief naar ons kantoor sturen.

Ik ontvang ongevraagd email?

Wij sturen nooit ongevraagd email. Wij houden zelf namelijk ook niet van SPAM. Als je email ontvangt dan heb je hiervoor specifiek toestemming gegeven. Je kunt je eenvoudig via de link onderaan de email uitschrijven. ** Let op: uitschrijven voor de email is niet hetzelfde als je abonnement opzeggen.

Premium abonnement

Hoe werkt het abonnement?

Je Premiumaccount wordt na de eerste 14 dagen gratis omgezet in een betaald abonnement. Het abonnement wordt stilzwijgend verlengd en omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur. Je kunt op ieder moment opzeggen. Meer informatie over rechtsgeldige abonnementen vind je op de website van de ACM: https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Geldt er een opzegtermijn?

Ja, net zoals bij internet providers, verzekeraars of mobiele telefonie abonnementen geldt er bij ons ook een opzegtermijn. Deze is 1 maand. In de algemene voorwaarden kun je dat nalezen.

Hoe sluit ik een abonnement af?

Door het aanmeldingsformulier in te vullen en akkoord te gaan met de automatische afschrijving en de voorwaarden. Het staat duidelijk aangegeven op het scherm dat het om een abonnement gaat. Het abonnement wordt pas definitief als je via een SMS code op je telefoon geverifieerd bent.

Hoe zeg ik op?

Dat kan eenvoudig per email. Stuur de opzegging wel vanaf het emailadres waarmee je ook bent aangemeld.

Kun je een voorbeeld geven over hoe het abonnement in zijn werk gaat?

Uiteraard, stel je meld je aan op 15 juni. Dan krijg je eerst 14 dagen gratis. Het abonnement gaat dan in op 30 juni en is een abonnement voor onbepaalde tijd. Je zegt op 1 augustus op dan loopt het abonnement tot 1 september. Voorgaande in verband met de opzegtermijn van een maand. De laatste betaling is dan over de maand augustus. Die incasso wordt op de 25ste aangeboden bij de bank rond die datum is dan de laatste afschrijving.

Betalingen

Ik heb al betaald, waarom krijg ik alsnog een aanmaning?

Je hebt het bedrag handmatig overgeboekt zonder het factuurnummer te vermelden. Ons systeem heeft hierdoor de betaling niet goed kunnen verwerken. Stuur onze helpdesk een email met een screenshot van de betaling vanaf het emailadres waarmee je bent aangemeld. Wij zullen het handmatig verwerken.

Ik heb al opgezegd, waarom is er alsnog afgeschreven?

Dit kan twee redenen hebben.

1. Dit heeft te maken met de opzegtermijn en einddatum contract. Na de opzegging krijg je een email met een duidelijk overzicht waarin precies staat vermeld tot wanneer het abonnement loopt. Zorg dus voor voldoende saldo op je rekening, ook na je opzegging.

2. De opzegging is onjuist ingediend. Zorg ervoor dat je met het emailadres waarmee je bent aangemeld ook je opzegging doet. Doe je dit niet dan wordt je opzegging niet goed verwerkt.

Ik krijg aanmaningen, kan ik een betalingsregeling treffen?

Nee, helaas zijn wij van mening dat de bedragen waarover het gaat te laag zijn voor een betalingsregeling.

Het bedrag is inmiddels verhoogd met administratiekosten. Kan ik zonder verhoging betalen?

Nee, helaas niet. Wij geven je meerdere kansen om te betalen en houden ons daarbij aan de WIK-wet.

De vordering is naar de deurwaarder, kan ik alsnog zonder verhoging betalen?

Nee, helaas niet. Wij geven je meerdere kansen om te betalen en houden ons daarbij aan de WIK-wet.